четвъртък, 27 септември 2007 г.

ОБЕЩАНИЕТО НЕ Е ЗАВЕЩАНИЕ, НО...


Има една такава поговорка: “Обещанието къща не разваля, но и къща не строи”. Винаги съм си мислел, че народното творчество няма някаква особена стойност и горната поговорка го потвърждава. Защо ли?…

Защото обещанията са в основата на всяка една успешна рекламна кампания. Те са и в основата на Интернет маркетинга. Без обещания, без щедри обещания няма Интернет бизнес.

В това отношение би трябвало да взимаме пример от политиците и по- точно от политическата реклама, наричана все още от мнозина пропаганда.

Какви обещания дават само партийните пропагандатори! Чак свят да ти се завие… Е, политиците могат да си позволят и да послъгват, но това е недопустимо в бизнеса. Защо ли?… Защото в бизнеса, особено в Интернет бизнеса, можеш да излъжеш само един път. След това много бързо ще се озовеш зад борда!

Установено е, че доволният клиент се хвали на двама души, а разочарованият се оплаква средно на 11 свои познати. Това важи за бизнеса офлайн. В Мрежата измаменият клиент има възможността да се оплаче на стотици хиляди хора.

И все пак, когато започвате рекламната си кампания, не забравяйте за подхода на политиците и най- вече за техните щедри обещания.

И още нещо. Един комерсиален сайт, който нищо не обещава, е обречен със сигурност на провал. На провал са обречени и тези сайтове, които правят несръчни, недостоверни и нелепи обещания.

Както вече отбелязах, обещанията са душата на рекламата. Рекламата пък е основният двигател на бизнеса. Най- вече на Интернет бизнеса. Аз знам какво говоря, защото се занимавам с реклама от четвърт век насам… Повечето от вас знаят, че моята рекламна стратегия в годините на прехода поддържа все така висок текущия ми имидж и ми осигурява един доста уютен живот!

Искам обаче отново да повторя: нередно, глупаво и подло е да се правят абсурдни обещания, които по никакъв начин не могат да бъдат спазени.

Разгледайте внимателно моите четири комерсиални сайта:

www.Pisaneto.com

www.LudiPari.com

www.Otslabni.net

www.SuperAstro.net

Аз никъде не обещавам нереални, неосъществими неща. Добрият търговец не прибягва никога до такива средства.

Рекламата може и трябва да сгъстява боите, тя може дори да подвежда, но не бива да лъже. Един пример: когато знаете много добре, че с помощта на препарата, който предлагате, един обикновен човек ще сваля 2 килограма седмично, вие не бива да му обещавате намаляване на телесното тегло с 5, 6 или 10 килограма.

Това лъжливо обещание ще предизвика обратен ефект- много скоро ще се разчуе, че вие заблуждавате клиентите си. Както вече споменах- недоволният клиент се оплаква на 11 души от бизнесмена, който го е излъгал. Всеки един от тези 11 души ще каже на други единадесет и т.н. и т. н.

Това означава край на целия ви бизнес, защото, пак ще повторя, в бизнеса човек може да излъже само един път!

Години наред наблюдаваме едно и също нещо: големите, истинските бизнесмени никога не дават обещания, които не могат да изпълнят! Нима “Мак Доналдс” обещава изисканост, финес, френски деликатеси?...

Както сигурно сами разбирате, тези основни закони на рекламата важат с особена сила за Интернет бизнеса, защото, както вече споменах, всеки измамен в Мрежата човек, има възможността да съобщи на милиони други хора, че е бил изигран и подведен.

Обещанията трябва да са МАЩАБНИ, НО РЕАЛНИ! Така и само така ще наложите стоката, продукта и услугата си! Обещавайте щедро- както в сайта си, така и в ежедневните си рекламни послания! Обаче! Не се самозабравяйте!

Един конкретен пример… Моят сайт www.Otslabni.net обещава ред неща, но никъде не става дума примерно за това, че човек може да отслабне бързо благодарение на моята система. Ефикасно и резултатно, но не и БЪРЗО! Макар че всички хора с наднормено тегло мечтаят точно за това- да отслабнат колкото се може по- бързо. Това обаче не е възможно. Точно затова аз не обещавам такова нещо в сайта си.

Не обещавам налудничави, невъзможни неща и в другия си сайт www.SuperAstro.net, макар че точно този тип обещания са характерни за астрологичните и езотеричните сайтове изобщо.

Нека сега да погледнем на нещата от един малко по- друг ъгъл. Огледайте се и се ослушайте! Медиите са буквално залети, задръстени от реклами. Единственият начин да пробиете тази димна завеса и да бъдете забелязани, е този: открийте някакъв проблем, който стои пред много хора и им обещайте разрешение на проблема.

Искам да ме разберете правилно: проблемът трябва да е реален, а и разрешението, което предлагате, също така трябва да е реално. Казано другояче, вие трябва да спазите обещанието, което сте дали в рекламното си съобщение.

Само в този случай шансовете ви за успех нарастват неимоверно. Тук му е мястото да се спра на един изключително важен момент. Когато обещаваме нещо на клиента, ние всъщност изтъкваме ползите, изгодите и преимуществата, които той може да извлече от предлагания продукт или услуга. Каквото и да рекламираме, ние винаги трябва да помним това!

Казано другояче, обещанието ви трябва да изтъква някаква изгода, която клиентът ще получи, ако закупи нещо от вас. Ето и няколко примера: “По- чисти килими!”; “По- сочни пържоли!”; “Най- трайната дограма”.

Иска ми се да обобщя. Обещавайки нещо на клиентите си, ние трябва да изтъкваме ползите и изгодите, които той може да извлече от нашия продукт. При това ние никога не бива да забравяме онова, което отличава нашия продукт от други подобни. Защото в уникалността на нашия продукт се крие така нареченото “уникално предложение за покупка”. Точно то може да тласне клиента към закупуване на стоката ни.

Има още едно едва ли не вълшебно средство, което може да подтикне потенциалния клиент към покупка. Нека да не забравяме, че обещанията, които не са подплатени с някакви доказателства, нямат особена стойност.

Припомнете си безбройните демонстрации при телемаркетинга! Демонстраторите обещават ли, обещават, но те непрекъснато демонстрират ползите и изгодите. Тиганите не загарят или ако загорят, се почистват удивително лесно... Не са необходими никакви мазнини за приготвянето на храната... С предлагания домакински уред ще спестите време и средства... И винаги, ВИНАГИ следва демонстрация!

Поучете се от тези кампании! Помъчете се да докажете, че не давате напразни обещания! Ако предлагате примерно споменатите по- горе хранителни добавки, качете на сайта си снимки, на които се виждат ваши клиенти преди приема на добавките и след това.

Ако продуктът, който предлагате, е получил медал на Пловдивското изложение, приложете снимка на този медал. Бих могъл да продължа в този дух, но това едва ли е необходимо. Мисля, че разбирате за какво иде реч.

Всеки, който се придържа към набелязаните правила и закони, неминуемо ще постигне успех.

Пожелавам го на всички от все сърце!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

www.Pisaneto.com

Няма коментари: