сряда, 19 септември 2007 г.

Мрежата през 2007 година

Развитието на Интернет през последните години доведе до естествени промени в уеб пространството и начините на представяне и използване на възможностите му.

Едно от най- важните прозрения на специалистите по Интернет маркетинг през 2007 година е това: нужни са убеждаване, чувства и доверие!
Сайтовете не трябва просто да показват данни и да чакат нещо да се случи. Те трябва да убеждават потребителите да станат клиенти. Това, че нещо може да бъде направено, не значи, че ще бъде направено.

Тестовете за ползваемост показват, че потребителите се справят отлично в сайта, но в действителност хората нямат нужда и не искат да ползват сайта. Когато замисляме услуга или проектираме сайт, първо трябва да си задаваме въпроса дали потребителите искат да направят нещо. Едва след това трябва да мислим дали могат и как.

Братята Браян и Джефри Айзенбърг отдавна говорят и пишат, че това е правилният подход, а през 2005 г. издадоха и книгата си „Призив за действие: тайни формули за подобряване на резултатите в Интернет”.

Подсъзнанието е много важно за действията на хората, защото решенията, които вземаме, се определят на подсъзнателно ниво въз основа на мотивацията и чувствата ни. Чувствата или емоциите напоследък са всепризнат фактор за доброто взаимодействие на хората с продуктите (а и не само с тях).

Преди се смяташе, че емоционалността не е от значение при проектирането, но вече се знае, че само ползваемост или само функционалност не стигат. Сайтовете трябва да търсят начини да създават положителни чувства у потребителите си. Именно поради това дизайнът и изпълнението трябва да внушават и поддържат у клиентите определени е емоции.

Според клишето, доверието е нещо, което трудно се печели и лесно се губи. За поддържане на доверието обикновено се разчита на отделите за връзки с обществеността и обслужване на клиенти. Истината е, че фронтът на доверието е много по-широк. Доверието трябва да се измерва и наблюдава! Трябва непрекъснато да се търсят начини за подобряване и повишаване на стойностите му. Интернет маркетингът ни насочва към ред решения в това отношение, но познанията на българските бизнесмени в тази област са направо плачевни…


АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

www.Pisaneto.com

Няма коментари: