В блогосферата се наблюдава едно обезпокоително развитие. Напоследък все повече се засилва подозрението, че създаването на фирмен блог не е най-добрият начин за комуникация с клиентите. Част от бизнесмените обаче все още са на мнение, че блоговете могат да спечелят сърцата на потребителите.
50% от участниците в едно проучване, извършено наскоро, не виждат в блоговете подходящ начин за връзка между компаниите и техните клиенти, обаче над една трета от бизнесмените все още смятат, че има полза от корпоративните блогове.
Броят на скептиците се е увеличил в сравнение с миналата година, когато само 38% се обявяваха срещу бизнес блоговете. Това навежда на мисълта, че блогът като средство за общуване предизвиква едно непрекъснато нарастващо недоверие.
Оценката за броя на блоговете в Мрежата постоянно се променя, особено на тези, които редовно се осъвременяват. Цифрата обаче със сигурност е в рамките на десетки милиони.
И макар растежът на блогосферата да не е направила блога харесван от всеки мениджър, то той е допринесъл за опознаването на тази дейност. Само 2% от участниците в изследването през тази година са казали, че не знаят какво е блог, а през миналата "неуките" са били 14%.
Освен това, проучването показва по-малка нерешителност относно полезността на бизнес блоговете. 13% от запитаните не са сигурни дали блоговете помагат за по-ефективната комуникация с клиентите, а през миналата те са били 17%.
Много хора от бизнес средите са настроени изцяло против това средство и го смятат за безсмислен канал за комуникация. По-рано през тази година експертите препоръчаха на компаниите да дадат шанс поне на изпълнителните директори да имат свои блогове с информация, засягаща самата компания, за да не изостават от променящата се медийна среда и комуникациите в света на Мрежата.
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
Няма коментари:
Публикуване на коментар