четвъртък, 9 август 2007 г.

Бисерите на българската реклама

На рекламния фронт бушува истински тайфун. Тайфун от простотия и простащина. И за да не бъда голословен, ще приведа няколко особено фрапантни примера.

„Хрупкав хляб и ядки сочни…” Досега все съм си мислел, че сухарите са хрупкави, но явно съм се лъгал. Що се отнася до сочните ядки… Леле мале!

Нататък…

„Друго си е сезона на дините.” Като чуеш тази идиотщина по радиото, се втрещяваш от тъпотията на това „послание”. На телевизионния екран нещата стават по- ясни, но и по- пошловати. Така или иначе, в крайна сметка човек така и не разбира, каква е връзката между циците и мастиката.

Между другото… Знаете ли, че има НЕгорчива бира. Работата обаче е там, че няма такава дума- НЕгорчива. В нито един правописен речник няма да я откриете.

Визирам, разбира се, рекламата на “Zagorka Gold”: „…Освежаваща…, негорчива…” и т. н.

Ако съставителят на този рекламен текст си разбираше от работата, той щеше чисто и просто да напише нещо от рода на:

„Бирата, която освежава, но без да горчи.”

Но не! Ние сме в Булгаристан, където всеки си изкарва хляба с неща, от които хал хабер си няма. На времето Васил Цонев написа по този повод нещо, което звучи актуално и до днес: „Ние не бива да се присмиваме на самодейците, защото в България всички си изкарват хляба със самодейност.”

Какво ще кажете за това „прозрение”: „На купувача се случва същото, което се случва и на продавача.” Иде му на човек да вие, като всеки Божи ден волю- неволю трябва да гледа и слуша подобни дивотии.

Да закрием това тържество с паметните думи от рекламата на Sprite „Тайната, добре пазена, е безполезна.” Кажи това на някой цереушник или кагебешник, па стой, та гледай. Ще ти счупи главата „рицарят на плаща и кинжала” и това е повече от сигурно.

Нейсе, запуши го…

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

www.Pisaneto.com

Няма коментари: